Tauragiškiai savo darbuotojus iš užsienio parskraidino specialiu lėktuvu

Vakar į Kauno oro uostą iš Prancūzijos parskraidinti visi Tauragės įmonės UAB „GBY“ dėl Covid-19 karantino Europoje užstrigusių autovežių vairuotojų. 37 iš parskraidintų lėktuvo keleivių yra ne Lietuvos piliečiai. Visi jie konvojumi su policijos palyda palydėti iki pasienio.

Visoms Europos valstybėms vienai po kitos užsidarant savo sienas karantinui, paskui vyriausybes pasekė ir automobilių gamyklos – kone visi automobilių gamintojai skubiai uždarė savo gamyklas, o darbuotojus išleido namo. Šis žingsnis paralyžiavo ir daugybės kitų įmonių darbą – komponentų gamintojų, tiekėjų ir vežėjų.

Šis žingsnis smarkiai palies ir Lietuvos ekonomiką. Mat nemažai Lietuvos įmonių naujai pagamintus automobilius iš gamyklų pervežinėja į skirstymo punktus visoje Europoje. Užsidarius gamykloms lietuviški autovežiai liko be darbo. Tačiau tai ne blogiausia. Blogiausia yra tai, kad valstybėms uždarius sienas tušti be krovinio sunkvežimiai nebegalėjo grįžti į Lietuvą. Prancūzijoje, Olandijoje, Belgijoje, Ispanijoje ir kitose šalyse liko užblokuoti šimtai lietuviškų autovežių.

Dviejų lietuviškų įmonių – „GBY“ ir „Alfatransa“ vadovai ėmėsi skubiai spręsti problemą. Galutinai paaiškėjus, kad autovežiams sava eiga grįžti nepavyks, dviejų įmonių vadovai nutarė pargabenti vairuotojus užsakomuoju lėktuvu, šimtus vilkikų palikus užsienyje likimo valiai.

„Vilkikai šiuo atveju mums nerūpi, nieko jiems neatsitiks – valgyti jie neprašo. O štai vairuotojais reikėjo skubiai pasirūpinti – juk negali vilkikuose mūsų vairuotojai laukti karantino pabaigos. Bandėme parsigabenti autobusais, tačiau tai buvo misija neįmanoma, kai lenkai ir vokiečiai uždarė savo sienas. Teko ieškoti vienintelio būdo – skristi,“ – pasakoja UAB „GBY“ savininkas Giedrius Baciuška.

Lėktuvą užsakomajam reisui rasti pavyko greitai – tai buvo brangiausia, bet lengviausia užduoties dalis. Sunkiausia buvo surinkti visus į vieną vietą. Mat Prancūzijoje pradėtas riboti žmonių judėjimas – kai kuriuose regionuose reikia pildyti specialias deklaracijas, kuriose privalu nurodyti kodėl ir kur važiuoji. O vairuotojai į Prancūziją turėjo suvažiuoti kone iš visos Europos – nuo Portugalijos iki Vokietijos.

Dvi paras dviejų įmonių darbuotojai sėdėjo prie telefonų ir kompiuterių, kad surinktų visus į vieną vietą, surastų saugias vietas sustatyti visus 150 autovežių į saugias parkavimo vietas.

Galų gale per dvi paras viską pavyko suderinti ir vakar vakare lietuviai parvyko namo.

“Labai noriu padėkoti Tauragės policijos komisariato vadovams ir asmeniškai Tauragės rajono merui Dovydui Kaminskui. Jų operatyvūs sprendimai ir geranoriškumas smarkiai prisidėjo prie galimybės pargabenti mūsų darbuotojus iš užsienio,“ – pasakoja G. Bačiuška.

“Tai, kad taip greitai grįžome, į Lietuvą mums prilygsta stebuklui. Nemažai bendrauju su kolegomis iš Lietuvos, Ukrainos, Baltarusijos ir kitų šalių, tai jų situacija tikrai prasta. Dėl apriboto judėjimo iš šalies jie neribotam laikui pastrigę Vokietijoje, Prancūzijoje ir Belgijoje. Gyventi autovežiuose viso karantino metu nėra viliojanti perspektyva, o laikino būsto, tinkamo apsistoti ir gyventi, tose šalyje jau nėra. Ima trūkti net maisto produktų parduotuvėse”, – pasakoja vienas į Kauną parskraidintų vairuotojų.

Į Lietuvą iš Prancūzijos grįžę vairuotojai laikysis nustatytų karantino sąlygų. Vieni sugrįžusieji  vairuotojai karantinuosis savivaldybių paskirtose vietose, kiti turi galimybę tai atlikti savo namuose. Dalis UAB „GBY“ darbuotojų – su darbo vizomis dirbantys užsieniečiai – baltarusiai ir ukrainiečiai. Jiems teko tiesiai iš lėktuvo su policijos palyda važiuoti valstybės sienos link.

„Ačiū Lietuvos policijos pareigūnams, net kelių savivaldybių merams, kurie sutiko, kad vyrai išlipę iš lėktuvo būtų nugabenti iki jų paliktų automobilių Tauragėje ir tik po to su policijos ekipažu konvojumi palydėti iki valstybės sienos. Esame maloniai nustebinti mūsų pareigūnų geranoriškumu. Ypatingą padėką norėčiau išreikšti Valstybės sienos apsaugos Vilniaus pasienio rinktinės vadui Dariui Škarnuliui, kuris daug prisidėjo, kad viskas vyktų sklandžiai,“ – sako G. Baciuška.

Iš oro uosto vairuotojai buvo MB „Juraina“ autobusais pargabenti namo. Į Lietuvą grįžę bendrovių „Alfatransa” ir „GBY” darbuotojai dirbo Prancūzijoje, Vokietijoje ir  Ispanijoje. Apie jų grįžimą informuotos Kauno, Tauragės, Šilutės, Kalvarijos, Marijampolės, Vilkaviškio, Kelmės ir Palangos savivaldybės ir visos susijusios institucijos. Visų sveikatos būklė karantino metu bus nuolatos stebima atsakingų institucijų.